Tuesday, September 27, 2011

CEK BUNIAN 2

Satu ketika dulu d dlm blog ini PT (Pak Tam) pernah menceritakan ttg usaha seorg sahabat PT yg turun dari N9 utk menunaikan sekeping cek bunian, d rumah seorg sahabat PT juga d Manjung ini. Tetapi usaha tersebut gagal…….kerana org yg nak berurusan tersebut tertidor d dalam rumah yg d katakan d jadikan bank oleh org bunian. Tapi tak pa la juga sbb tuan empunya cek yg berurusan sendiri, so bila gagal tu org tak la kata apa sangat, tapi kali ini PT yg kena ……..hehehe
Kali ini turun lagi 2 org sahabat PT dari utara tanah air dgn membawa beberapa keping cek bunian dgn tujuan utk menunaikan cek tersebut. Tepat jam 9 .00 mlm 2 org sahabat PT sampai d Manjung dgn menaiki Toyota Rush. Maka kami pon berjumpa d sebuah restoran. Setelah menjamu selera maka kami menuju kesebuah rumah seorg sahabat utk berbincang dgn lebih detail, maklumlah d perkara pelik begini mana selesa nak berbincang d restoran yg terbuka mcm tu, kena la cari tempat tertutup sikit…….hehehe
Setelah berbincang dan masing-2 bersetuju, maka PT d tugaskan oleh seseorg yg PT anggap sbg abg. K, utk menjalankan upacara pertukaran cek tersebut . Dalam jangkaan PT abg K yg nak menguruskan pertukaran cek tersebut, tetapi sebaliknya PT yg d tugaskan. Memandangkan dia dah PT anggap sbg abg dan merangkap guru, maka terpaksa jugalah PT memikul tugas tersebut. Upacara itu akan d jalankan d sebuah bukit TR yg terletak tidak berapa jauh dari umah PT dan hanya 3 org saja d benarkan pergi ke bukit TR tersebut. Jadi yg lainnya termasuk abg. K terpaksa tunggu d umah saja. Setelah semua persiapan telah d buat, maka PT, Pembawa cek dan seorg lagi yg bertindak sbg pemandu pon berangkat menuju ke bukit TR tersebut.
Setelah tiba d bukit TR, PT pon memulakan upacara tersebut dgn d pantau oleh abg K yg dari rumah ……..cek tertersebut PT koyak dari kaki buku cek dan d letakkan d atas hamparan kain kuning yg berada d depan PT. Setelah kata kunci d baca, kunci d buka……. cek yg berada d depan PT pon terangkat dgn sendiri dan terapong setengah kaki dari kain kuning tersebut. Tiba-2 jatuh kembali ke atas kain. 3 kali perkara yg sama berulang. Setelah d soal siasat mengapa cek tersebut d d ambil dan d tukar, akhirnya baru dapat tahu, rupa-2nya cek tersebut telah tamat tempoh dan tak boleh d tukarkan lagi. Maka upacara terpaksa d tutup………gagal lagi.
Sampai balik d umah, baru tuan yg empunya cek cakap, mmg betul cek tu dah tamat tempoh dah setahun lebih dia dapat cek tersebut . Dia bawa sbb nak mencuba kot-2 masih boleh d tunaikan lagi. So apa nak buat…….belum ada rezeki lagi……….dlm hati, nasib baik PT tak kena tendang sbb bawa cek tendang…….. hehehe

4 comments:

sitihawa musro said...

Saya tak mahir bab2 perkara2 ghaib macam ni tetapi boleh cubalah rujuk kat pakarnya... mana tau ada rezeki. cuba lawat laman ni. rasanya info dan komen2 ni membantu : http://zuljohar.blogspot.com/2014/04/tuah-nombor-ramalan.html

mohd shahran said...

pak tam kalau ada vek bunian yang terbaru boleh diusahakan tak? shahran 0177666276

arief azhari said...

Sesiapa yang ada cek alam ghaib beserta sijil pm saya 01158153021

AHMAD NOORKHAIR ASMUNI said...

Sy ad nk wt cm mane